Köp nya Nocco Cloudy Soda hos Proteinbolaget!
Läs vårt test av Nocco Ice-Pop Caribbean. Smak 7/10 & prisvärde: 7/ 10

Clean drink gasar på tillsammans med Koenigsegg

Clean drink gasar på tillsammans med Koenigsegg

2020-06-03 10:00:00
Lagom till sommaren lanserar Clean drink en begränsad upplaga i samarbete med den svenska superbiltillverkaren Koenigsegg.

- Vi blev kontaktade av Koenigsegg som ville skapa en egen dryck. Då de lanserar nya hybridbilar, som går på alkohol och el, såg vi att samarbetet verkligen låg rätt i tiden och synkar med vår företagsprofilering. Det är enormt hedrande att få möjligheten att arbeta med ett så fint varumärke som Koenigsegg, säger Sebastian Kvissberg, VD för Clean drink.

Koenigsegg tillverkar exklusiva superbilar i små serier med en liten tillverkning av cirka 30 fordon per år.

- Vi på Koenigsegg jobbar extremt mycket för att ligga i framkant på alla områden. Därför är det även viktigt att våra samarbeten håller den standarden och där känns Clean som det rätta för oss, vi känner att vi delar ett hållbarhetstänk och passionen att alltid hitta på något nytt, säger Sebastian von Koenigsegg, Content creator på Koenigsegg.

Clean Koenigsegg edition har en smak av citron och fläder och designen på burken är annorlunda än Clean drinks vanliga profil. Det räfflade bakgrundsmönstret och den petrolgröna färgen kommer från Koenigseggs grafiska manual och Clean drinks logotyp har fått ett kromat utförande för att förhöja den exklusiva känslan. Designen kommer från ett intensivt samarbete mellan företagen.

Lanseringen sker via 3D-filmer där drycken visas upp tillsammans med Koenigsegg Gemera elhybrid.

Konceptet bygger på den klassiska estetiken från lanseringar av nya bilmodeller med nedsläckta rum där ett skynke dras undan och ljuset fokuseras på nyheten. I filmerna återfinns mönstret från burkdesignen, vilken går som en röd tråd genom hela marknadsföringen, och ljudmässigt hörs motorljud för att förstärka känslan. Filmerna har producerats av produktionsbolaget Premium Visuals.

Clean Koenigsegg edition förlanseras i onlinehandeln under vecka 23. Från och med vecka 24 lanseras den i service- och dagligvaruhandeln. Den limiterade upplagan kommer finnas ute i handeln till och med september 2020.

Rek.pris i servicehandeln är 30 kronor.


LOHILO-familjen utökas – nu även i kylen

LOHILO-familjen utökas – nu även i kylen

2019-03-17 19:21:34 Precis som med proteinglassen så är alltid smakerna i fokus. Genom omfattande smaktester så lanseras nu Strawberry & Lime, Passion Fruit & Mango och Honey Melon, vilka samtliga är producerade lokalt i Sverige. LOHILO FUNCTIONAL DRINK är la...
Läs hela nyheten.

Carolina Gynning samarbetar med PRO!BRANDS

Carolina Gynning samarbetar med PRO!BRANDS

2019-12-24 19:14:05 Tillsammans med Carolina Gynning har Pro!Brands skapat en kollagenserie som består av två drycker i två fräscha smaker och ett kosttillskott! Dryckerna och kosttillskotten kommer att släppas i början av 2020. Carolina Gynnings vackra an...
Läs hela nyheten.

Matsmarts kamp mot matsvinnet

Annons: Matsmart startade i december 2013 med den enkla idén att köpa in varor som annars skulle kastas – ofta helt i onödan – och sälja dem till konsumenter över hela Sverige till rejält sänkta priser via webben.

- Överskottsmat med 20-90 % rabatt.
- Leverans över hela Sverige.
- Fri hemleverans vid köp över 500:-.
- Leverans 2-5 dagar.

Handla mat online hos Matsmart

Comviq

Dryck från Clean Sverige AB

Clean Drink Rscued Citron/ Lime Clean Drink Exotic BCAA Clean Drink Kiwi/ Smultron BCAA