
Clean drink gasar på tillsammans med Koenigsegg
2020-06-03 10:00:00Lagom till sommaren lanserar Clean drink en begränsad upplaga i samarbete med den svenska superbiltillverkaren Koenigsegg.
- Vi blev kontaktade av Koenigsegg som ville skapa en egen dryck. Då de lanserar nya hybridbilar, som går på alkohol och el, såg vi att samarbetet verkligen låg rätt i tiden och synkar med vår företagsprofilering. Det är enormt hedrande att få möjligheten att arbeta med ett så fint varumärke som Koenigsegg, säger Sebastian Kvissberg, VD för Clean drink.
Koenigsegg tillverkar exklusiva superbilar i små serier med en liten tillverkning av cirka 30 fordon per år.
- Vi på Koenigsegg jobbar extremt mycket för att ligga i framkant på alla områden. Därför är det även viktigt att våra samarbeten håller den standarden och där känns Clean som det rätta för oss, vi känner att vi delar ett hållbarhetstänk och passionen att alltid hitta på något nytt, säger Sebastian von Koenigsegg, Content creator på Koenigsegg.
Clean Koenigsegg edition har en smak av citron och fläder och designen på burken är annorlunda än Clean drinks vanliga profil. Det räfflade bakgrundsmönstret och den petrolgröna färgen kommer från Koenigseggs grafiska manual och Clean drinks logotyp har fått ett kromat utförande för att förhöja den exklusiva känslan. Designen kommer från ett intensivt samarbete mellan företagen.
Lanseringen sker via 3D-filmer där drycken visas upp tillsammans med Koenigsegg Gemera elhybrid.
Konceptet bygger på den klassiska estetiken från lanseringar av nya bilmodeller med nedsläckta rum där ett skynke dras undan och ljuset fokuseras på nyheten. I filmerna återfinns mönstret från burkdesignen, vilken går som en röd tråd genom hela marknadsföringen, och ljudmässigt hörs motorljud för att förstärka känslan. Filmerna har producerats av produktionsbolaget Premium Visuals.
Clean Koenigsegg edition förlanseras i onlinehandeln under vecka 23. Från och med vecka 24 lanseras den i service- och dagligvaruhandeln. Den limiterade upplagan kommer finnas ute i handeln till och med september 2020.
Rek.pris i servicehandeln är 30 kronor.

Wato och Movement lanserar en helt ny produkt på marknaden!
2019-04-23 08:26:00 Wato och Movement Group AB inleder ett nytt samarbete på den svenska dagligvarumarknaden från och med vecka 16. Uppdraget omfattar distribution, trade marketing, bearbetning av centrala kunder och butiker inom dagligvaruhandeln samt service...Läs hela nyheten.

Dryckesbranschen gör gemensam sak för att minska sin klimatpåverkan
2020-02-19 09:00:00 Dryckesbranschen arbetar för att tillsammans bli en mer hållbar bransch utan någon klimatpåverkan. Initiativets första gemensamma rapport visar att förpackningar och transporter är de största orsakerna till branschens klimatavtryck. I Dr...Läs hela nyheten.
Matsmarts kamp mot matsvinnet
Annons: Matsmart startade i december 2013 med den enkla idén att köpa in varor som annars skulle kastas – ofta helt i onödan – och sälja dem till konsumenter över hela Sverige till rejält sänkta priser via webben.- Överskottsmat med 20-90 % rabatt.
- Leverans över hela Sverige.
- Fri hemleverans vid köp över 500:-.
- Leverans 2-5 dagar.

Dryck från Clean Sverige AB


