Clean drink gasar på tillsammans med Koenigsegg
2020-06-03 10:00:00Lagom till sommaren lanserar Clean drink en begränsad upplaga i samarbete med den svenska superbiltillverkaren Koenigsegg.
- Vi blev kontaktade av Koenigsegg som ville skapa en egen dryck. Då de lanserar nya hybridbilar, som går på alkohol och el, såg vi att samarbetet verkligen låg rätt i tiden och synkar med vår företagsprofilering. Det är enormt hedrande att få möjligheten att arbeta med ett så fint varumärke som Koenigsegg, säger Sebastian Kvissberg, VD för Clean drink.
Koenigsegg tillverkar exklusiva superbilar i små serier med en liten tillverkning av cirka 30 fordon per år.
- Vi på Koenigsegg jobbar extremt mycket för att ligga i framkant på alla områden. Därför är det även viktigt att våra samarbeten håller den standarden och där känns Clean som det rätta för oss, vi känner att vi delar ett hållbarhetstänk och passionen att alltid hitta på något nytt, säger Sebastian von Koenigsegg, Content creator på Koenigsegg.
Clean Koenigsegg edition har en smak av citron och fläder och designen på burken är annorlunda än Clean drinks vanliga profil. Det räfflade bakgrundsmönstret och den petrolgröna färgen kommer från Koenigseggs grafiska manual och Clean drinks logotyp har fått ett kromat utförande för att förhöja den exklusiva känslan. Designen kommer från ett intensivt samarbete mellan företagen.
Lanseringen sker via 3D-filmer där drycken visas upp tillsammans med Koenigsegg Gemera elhybrid.
Konceptet bygger på den klassiska estetiken från lanseringar av nya bilmodeller med nedsläckta rum där ett skynke dras undan och ljuset fokuseras på nyheten. I filmerna återfinns mönstret från burkdesignen, vilken går som en röd tråd genom hela marknadsföringen, och ljudmässigt hörs motorljud för att förstärka känslan. Filmerna har producerats av produktionsbolaget Premium Visuals.
Clean Koenigsegg edition förlanseras i onlinehandeln under vecka 23. Från och med vecka 24 lanseras den i service- och dagligvaruhandeln. Den limiterade upplagan kommer finnas ute i handeln till och med september 2020.
Rek.pris i servicehandeln är 30 kronor.
Lohilo släpper funktionsdryck med kollagen och Hyaluronsyra
2019-11-05 13:26:00 Lohilo släpper tre nya drycker: Unicorn Dreams, Strawberry Blonde och Pretty Passion. Dessa är de första funktionsdryckerna innehåller kollagen som är ett så kallat strukturprotein och består av bland annat aminosyrorna prolin, hydroxyproli...Läs hela nyheten.
Aminopro byter namn till Probrands
2019-08-21 17:10:57 First Class Brands of Sweden byter namn på sitt varumärke AminoPro till Probrands. Detta för att bredda sin målgrupp ytterligare och möta den efterfrågan som kommer från den ”vanliga” konsumenten som letar efter hälsosammare snacks och nytt...Läs hela nyheten.
Matsmarts kamp mot matsvinnet
Annons: Matsmart startade i december 2013 med den enkla idén att köpa in varor som annars skulle kastas – ofta helt i onödan – och sälja dem till konsumenter över hela Sverige till rejält sänkta priser via webben.- Överskottsmat med 20-90 % rabatt.
- Leverans över hela Sverige.
- Fri hemleverans vid köp över 500:-.
- Leverans 2-5 dagar.
Monster Energy Zero Ultra @ Amazon