NOCCO återlanserar succén Limited Winter Edition Blueberry
2019-06-17 15:00:00I samband med alpina VM i Åre tidigare i vintras lanserades NOCCO Limited Winter Edition Blueberry. Det är en limiterad vinterutgåva med smak av uppfriskande blåbär, där inspirationen hämtades från vinterlandskap, krispig luft och höga berg.Burken fick en vinterkostym med snöbeklädda berg, som färgades blåa när burken blev tillräckligt kyld. Nu har snön smält bort och sommaren är äntligen här, NOCCO återlanserar därför vinterns favorit i en ny tappning - fortfarande med samma smak av blåbär, men denna gång blir burkens berg istället gröna.
NOCCO Limited Winter Edition Blueberry blev snabbt en favorit bland konsumenterna när den lanserades tidigare i vintras, både tack vare sin smak och speciellt framtagna design för VM i Åre. Nu är sommaren här och NOCCO återlanserar favoriten under kampanjen ”It’s always winter somewhere”, och där burkens berg nu istället skiftar till grönt när burken blir väl nedkyld.
– Det gör oss väldigt glada att vår Winter Edition snabbt blev en sån succé när den lanserades i vintras. Det är ett kvitto på att de nya smaker vi tar fram mottas väl bland våra konsumenter. Därför känns det riktigt kul att vi nu återlanserar vinterns stora favorit med samma goda smak av blåbär, men i en mer somrig kostym. Men precis som det står på burken så är det alltid vinter någonstans i världen, säger Camilla Herlin, Marketing Manager för NOCCO.
NOCCO Winter Edition Blueberry kommer att finnas till försäljning i dagligvaruhandeln, servicehandeln och utvalda gym från och med vecka 24.
Vårens sockerfria nyheter från Fanta och Coca-Cola
2019-03-28 08:00:00 Coca-Cola i Sverige lanserar vårens sockerfria nyheter med smakerna Fanta Raspberry Zero Sugar, som är exklusivt utvecklad för den svenska marknaden, samt Coca-Cola Zero Sugar Peach. Dryckerna produceras i Jordbro utanför Stockholm. Sver...Läs hela nyheten.
Aminopro byter namn till Probrands
2019-08-21 17:10:57 First Class Brands of Sweden byter namn på sitt varumärke AminoPro till Probrands. Detta för att bredda sin målgrupp ytterligare och möta den efterfrågan som kommer från den ”vanliga” konsumenten som letar efter hälsosammare snacks och nytt...Läs hela nyheten.
Matsmarts kamp mot matsvinnet
Annons: Matsmart startade i december 2013 med den enkla idén att köpa in varor som annars skulle kastas – ofta helt i onödan – och sälja dem till konsumenter över hela Sverige till rejält sänkta priser via webben.- Överskottsmat med 20-90 % rabatt.
- Leverans över hela Sverige.
- Fri hemleverans vid köp över 500:-.
- Leverans 2-5 dagar.