Lightläsk vinner marknadsandelar 2018
2019-12-05 21:12:132010 hade sockerfri läsk en marknadsandel på 15.4% i Sverige. 2018 hade den andelen stigit till 34.8%. Samtidigt har den genomsnittliga konsumtionen för alla typer av läsk stigit från 60 till 70.9 liter per person. En förklaring till denna kraftiga ökning kan vara att energidrycker blir allt mer populära. Den totala konsumtionen av energidrycker steg under samma period från 19,5 miljoner liter till 72,7 miljoner liter.
Den totala konsumtionen av läsk har stigit men den som innehåller socker är kvar på ungefär samma nivå. Under 2018 och 2019 har flera nya fabrikat av sockerfria BCCA, energidrycker och läsk kommit ut så vi gissar på att trenden fortsätter och att lightläsk forstatt vinner marknadsandelar.
Källa
Här kommer solen - ny smak med Nocco Mango
2021-02-28 11:36:34 För sjätte året i rad lanserar NOCCO, Sveriges mest sålda BCAA-dryck, en helt ny limiterad sommarsmak. Det här året utökas Del Sol-familjen, som tidigare bestått av Limón och Blood Orange, med Mango Del Sol som har en söt smak av solmogen m...Läs hela nyheten.
Coca-Cola light hyllar uttrycksfullhet med ny design
2020-03-11 19:03:47 Dags för ny design på burkarna av Coca-Cola light? You bet. Nu lanserar Coca-Cola i Sverige ett nytt och spännande utseende på burkarna av Coca-Cola light. Den nya designen hyllar uttrycksfullhet och inspirationen är hämtad från uttryck...Läs hela nyheten.
Matsmarts kamp mot matsvinnet
Annons: Matsmart startade i december 2013 med den enkla idén att köpa in varor som annars skulle kastas – ofta helt i onödan – och sälja dem till konsumenter över hela Sverige till rejält sänkta priser via webben.- Överskottsmat med 20-90 % rabatt.
- Leverans över hela Sverige.
- Fri hemleverans vid köp över 500:-.
- Leverans 2-5 dagar.
Monster Energy Zero Ultra @ Amazon