
LOHILO-familjen utökas – nu även i kylen
2019-03-17 19:21:34Precis som med proteinglassen så är alltid smakerna i fokus. Genom omfattande smaktester så lanseras nu Strawberry & Lime, Passion Fruit & Mango och Honey Melon, vilka samtliga är producerade lokalt i Sverige.
LOHILO FUNCTIONAL DRINK är laddad med vitaminer och mineraler som hjälper kroppen att prestera på topp. Drycken innehåller 3,2 mg BCAA vilket är aminosyror som bygger muskler i samband med träning samt 180 mg koffein som ger en bra boost för uthållighet och fokus.
–Gensvaret på våra drycker har varit fantastiskt och de allra flesta tycker att våra smaker slår de större aktörerna med ”hästlängder”, vilket är en av anledningarna att vi nu kavlar upp ärmarna och lanserar ”LOHILO 2.0”. Funktionsdrycken är bara steg 1 i raketen och ytterligare nyheter kommer att presenteras inom fler segment under våren 2019, säger Richard Hertvig,
VD Alvestaglass.
Den primära målgruppen för produkten är tjejer i åldern 18-35 år som lever ett aktivt och hälsosamt liv. Men precis som med proteinglassen är målsättningen att göra produkten tillgänglig och attraktiv för såväl kvinnor som män i alla åldrar, bortsett från minderåriga under 16 år.
Produkten lanseras på Instagram och finns redan nu tillgänlig i ett stort antal butiker i hela Sverige.
–I samband med premiären för vår LOHILO FUNCTIONAL DRINK så har vi skrivet ett omfattande avtal med Marathongruppen. Detta innebär att våra produkter kommer att exponeras och kunna provsmakas av 600 000 deltagare i exempelvis Vårruset, Tjejmilen och Stockholm Marathon i år, säger Richard Hertvig, VD Alvestaglass.

Fanta avslöjar smakerna i #What the fanta
2020-10-27 10:00:00 Coca-Cola avslöjar smakerna i sin What The Fanta lightläsk. Smakerna är: Melon & Banan Citron & Kaktus Litchi Det var ju inte helt lätt. Vi hade ju helt fel. Gissade du rätt?...Läs hela nyheten.

Dagligvaruhandeln fortsätter att tillämpa åldersgräns för energidryck
2018-12-14 15:36:00 Idag överlämnade Livsmedelsverket sin rapport på regeringsuppdraget att ”utreda behovet av och lämna förslag på åtgärder för att begränsa tillgången av energidrycker för barn och unga, t.ex. genom att införa en åldersgräns vid försäljning a...Läs hela nyheten.
Matsmarts kamp mot matsvinnet
Annons: Matsmart startade i december 2013 med den enkla idén att köpa in varor som annars skulle kastas – ofta helt i onödan – och sälja dem till konsumenter över hela Sverige till rejält sänkta priser via webben.- Överskottsmat med 20-90 % rabatt.
- Leverans över hela Sverige.
- Fri hemleverans vid köp över 500:-.
- Leverans 2-5 dagar.

Dryck från Lohilo


