Wato och Movement lanserar en helt ny produkt på marknaden!
2019-04-23 08:26:00Wato och Movement Group AB inleder ett nytt samarbete på den svenska dagligvarumarknaden från och med vecka 16. Uppdraget omfattar distribution, trade marketing, bearbetning av centrala kunder och butiker inom dagligvaruhandeln samt servicehandeln.
I dagarna lanserades en helt ny innovativ dryck på den svenska marknaden! Wato är den första färdigblandade vätskeersättningen. Den är kolsyrad, sockerfri och utöver de mest nödvändiga salterna & mineralerna innehåller den även både magnesium och B-vitaminer. Den finns i tre smaker; apelsin, samt två som innehåller koffein: hallon och citron/lime. Wato säljs hos COOP, City Gross, Handlarn, Matöppet, EKO, Matrebellerna samt välsorterade ICA-butiker. För varje burk Wato som säljs skänks 50 öre som går oavkortat till organisationen The Ocean Cleanups arbete för renare hav utan plast.
”Wato släpper under vecka 16 och nu ser vi fram emot att höra hur marknaden tar emot Wato och vilken respons vi får från konsumenterna” säger Oscar Thoms VD på Wato.
”Valet av Movement som säljbolag kom naturligt då vi delade samma vision och tro på Wato.
Vi ser mycket fram emot att tillsammans med Movement bygga upp Wato på den svenska dagligvaruhandeln och servicehandeln.” Säger Christopher Wallin, styrelseordförande på Wato.
Under förra sommarens värmerekord ökade försäljningen av vätskeersättning markant, det i kombination med en högre medvetenhet inom hälsa och kost hos konsumenterna gör att försäljningen av vätskeersättning tros fortsätta öka. Trots detta har det inte funnits en färdigblandad vätskeersättning som kan mäta sig med de traditionella alternativen. Wato skapades med underlag av detta för att fylla tomrummet inom funktionell dryck.
Jennifer Friman, VD Movement Group, ser fram emot att få vara med på Watos resa ”Fantastiskt spännande och vilken möjlighet vi har att få ut Wato i varje butik och hem! En färdigblandad vätskeersättning ”on the go” som fyller tomrummet som finns i hyllan idag och som behövs på den svenska marknaden. Vi är väldigt stolta över detta samarbete och ser fram emot vår resa tillsammans med Wato”.
Nocco startar 2021 med en ny smak - Sunny Soda
2021-01-04 07:00:00 Nu lämnar vi 2020 bakom oss och blickar framåt! NOCCO kickar igång det nya året med en ny smak av sin populära funktionsdryck – NOCCO Sunny Soda...Läs hela nyheten.
Vårens sockerfria nyheter från Fanta och Coca-Cola
2019-03-28 08:00:00 Coca-Cola i Sverige lanserar vårens sockerfria nyheter med smakerna Fanta Raspberry Zero Sugar, som är exklusivt utvecklad för den svenska marknaden, samt Coca-Cola Zero Sugar Peach. Dryckerna produceras i Jordbro utanför Stockholm. Sver...Läs hela nyheten.
Matsmarts kamp mot matsvinnet
Annons: Matsmart startade i december 2013 med den enkla idén att köpa in varor som annars skulle kastas – ofta helt i onödan – och sälja dem till konsumenter över hela Sverige till rejält sänkta priser via webben.- Överskottsmat med 20-90 % rabatt.
- Leverans över hela Sverige.
- Fri hemleverans vid köp över 500:-.
- Leverans 2-5 dagar.