
Lightläsk vinner marknadsandelar 2018
2019-12-05 21:12:132010 hade sockerfri läsk en marknadsandel på 15.4% i Sverige. 2018 hade den andelen stigit till 34.8%. Samtidigt har den genomsnittliga konsumtionen för alla typer av läsk stigit från 60 till 70.9 liter per person. En förklaring till denna kraftiga ökning kan vara att energidrycker blir allt mer populära. Den totala konsumtionen av energidrycker steg under samma period från 19,5 miljoner liter till 72,7 miljoner liter.
Den totala konsumtionen av läsk har stigit men den som innehåller socker är kvar på ungefär samma nivå. Under 2018 och 2019 har flera nya fabrikat av sockerfria BCCA, energidrycker och läsk kommit ut så vi gissar på att trenden fortsätter och att lightläsk forstatt vinner marknadsandelar.
Källa

Probrands & X-Gamer lanserar gamingdryck tillsammans
2021-06-01 10:22:52 Att vara ”nörd” och spela datorspel har blivit coolt! E-sport och gamingvärlden fullständigt exploderar i Sverige och övriga Europa, då lanserar Probrands och X-Gamer en cool gamingdryck. X-Gamer är idag ett erkänt varumärke inom gamingvär...Läs hela nyheten.

Ännu en limited summer edition - NOCCO Blood Orange Del Sol
2020-06-01 22:54:11 NOCCO startade våren med att lansera sin traditionella summer edition Limón Del Sol med smak av citron. Nu lanseras ännu en smak för värmen 2020 Very Limited Edition Blood Orange Del Sol med smak av blodapelsin. Sedan NOCCOs sommarsm...Läs hela nyheten.
Matsmarts kamp mot matsvinnet
Annons: Matsmart startade i december 2013 med den enkla idén att köpa in varor som annars skulle kastas – ofta helt i onödan – och sälja dem till konsumenter över hela Sverige till rejält sänkta priser via webben.- Överskottsmat med 20-90 % rabatt.
- Leverans över hela Sverige.
- Fri hemleverans vid köp över 500:-.
- Leverans 2-5 dagar.
